2019. március 27., szerda

Pitypangos tálca az új Folyékony vízfestékkel és Maszkoló géllel

Ébredezik a természet, a tavasz érkezésével egyre több időt töltünk a szabadban. A reggeli kávék szervírozásában segítségünkre lehet egy tavaszi hangulatú tárgy. Most egy ilyen jellegű tálcát készítettünk, melyhez az új folyékony vízfestéket és az új maszkoló gélt használtuk. Az új vízfesték kiválóan alkalmas a finom hátterek kialakítására és a fő motívumok megfestésére. Nézzük is, hogyan készíthetjük el.


Szükséges anyagok és eszközök:

- Kínáló tálca
- Alapozó festék (primer)
- Szálpaszta
- Metál akrilfesték (sárgaréz)
- Maszkoló gél
- Folyékony vízfesték (almazöld, citrom, smaragd, narancs, fekete)
- Antikoló festék (fehér)
- Lakk spray
- Lapos ecset, csepp alakú ecset, kerek ecset, sörte ecset, festőkés


A tálca teljes felületét kenjük le egy rétegben a fehér alapozó festékkel. A teljes száradás után készítsük elő a felületet, hogy ki tudjuk használni a vízfesték legjobb tulajdonságait. Ahhoz, hogy az akvarell papírhoz hasonló felületet érjünk el, vigyük fel a szálpasztát a tálca belsejére, ehhez használjunk festőkést. Igyekezzünk egyenletesen felhordani, egészen a belső peremig.


Amíg a szálpaszta szárad, emeljük ki a tálca szélét a sárgaréz metál akrilfestékkel, így adunk egy csillogó keretet a művünknek. A tálca alját is fessük le ezzel a színnel.


A tavasz jegyében én egy csokor pitypangot választottam témának. Természetesen más motívummal is elkészíthető. Először papíron megterveztem és megrajzoltam, hogyan is képzeltem el a csokrot.
Ceruzával halványan rajzoljuk elő a tálca belsején.


A pitypang témánk fehér színeit ezúttal nem megfesteni fogjuk, hanem az új maszkoló gél adottságait kihasználva, kitakarással érjük el. A gél gumiszerűre szárad és az átkent részeket nem színezi meg a festék. A végén pedig majd könnyen eltávolíthatjuk a tálcáról.
A fehér színűre tervezett részre vigyük fel az új maszkoló gélt. Én a pitypangot és néhány levelének az erezetét terveztem fehérre.


Kissé sárgás színű, gumiszerű bevonatot képez a felületen.



Háttérnek egy zöldes-narancsos-sárgás kombinációt álmodtam meg, míg a leveleket a smaragd- és almazöld színeivel terveztem. Készítsük elő a folyékony vízfesték kiválasztott színeit egy erre alkalmas tálkába.


Mielőtt hozzákezdenénk a háttér kialakításához, kissé vizezzük be a teljes szálpasztás felületet egy ecsettel. Erre azért van szükség, hogy halványítsuk az erősen pigmentált vízfestéket, másrészt segít összemosni a színeket.


A még nedves felületre kezdjük el megfesteni a hátteret. Az elképzelésnek megfelelően én az almazöld, narancssárga és citromsárga színeket használtam. A virágok körül picit árnyaltam hígított feketével is.


Száradás után szép halvány színátmeneteket kapunk.


Az erősebb színek kialakításánál már nem vizezzük a felületet, hanem fessük ki az előrajzolt motívumot. A szárakat és a leveleket fessük meg a smaragd- és almazöld színekkel, egy picike sárgát is keverhetünk bele.




A vízfesték száradása után távolítsuk el mindenhonnan a maszkoló gélt. A szálpaszta egységes fehér színe fog ismét előbukkanni.



A keret metál csillogását kicsit erősnek éreztem a kialakított halvány hátterű pitypangos motívumhoz, ezért bevetettem a fehér antikoló festéket, mellyel finomítottam az összhatáson.


A felület zárására a vizes bázisú lakkok helyett használjuk a matt lakk spray-t. Ezzel megvédjük a szépen megfestett felületet.


Az így elkészített tálca nem csak dísztárgyként állja meg a helyét, hanem akár a mindennapok konyhai funkcióját is elláthatja.




Ötlet, fotó és kivitelezés: Czippel Judit - Czippel Art

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...