2016. december 17., szombat

Karácsonyi gömb tükör permetfestékkel

Az új tükör permetfestékkel igazán érdekes hatást lehet elérni, ha például más anyagokkal is kombináljuk. Erre mutatunk most egy ötletet, ahol az új Delicate és Glamour festékek is felhasználtuk. Kísérletezzetek Ti is bátran!




Szükséges anyagok és eszközök:

-Akril gömb
-Delicate akrilfesték (lilaezüst)
-Glamour akrilfesték (óezüst)
-Expressz ragasztó
-Tekla gyöngy, gyöngykupak, vékony szalag
-Ecset



A tükör permetfestéket mindig alaposan zsírtalanított, átlátszó felület hátoldaláról alkalmazzuk, jelen esetben a gömb belsejében. Óvatosan, kis mennyiségben, kicsit távolabbról célszerű fújni, ...


...különben megfolyhat (mint itt is látható), mert ívelt a felület, de ez ne szegje kedvünket, további fújásokkal ez eltűntethető. Fontos, hogy most csak foltokbon fújjuk meg a gömböt, nem festjük be az egészet.


A friss festék tompa szürkés színű, de amint megszárad fényes tükröződő felület lesz.Száradás után védőlakk permettel fújjuk le, ez megóvja a felületet az esetleges karcolódástól, sérülésektől.


A Delicate metál akrilfesték lilaezüst színét egy kis szivacsdarab segítségével foltokban vittem fel a külső felületére, ami enyhén színes hatást és érdekes felületet alakított ki.


 A belsejét egy ecsettel ugyanezzel a színnel lefestettem. Szándékosan foltokban fújtam a tükörfestéket, nem akartam mindenhol befedni a felületet, így az üresen maradt részeken a belső festékréteg fog látszódni.


 Előzőleg egy szilikon formában fekete alapozó pasztával mintát készítettem és méretre vágtam. A Glamour óezüst festékkel szárazecset technikával átsimogattam a mintázatot ami ezáltal enyhén csillogó lett.


Felragasztjuk a mintát a gömb derekára az expressz ragasztóval. Végül pár tekla gyönggyel, gyöngykupakkal és szalaggal dekoráltam a gömböt, ami így igazán különleges és régies hatású lett.


Ugyanígy készítettem egy mécsetartót is, de mivel ennek alapja egy üvegpohár, ezért itt az üvegre való tükör permetfestéket használtam. Ezúttal belülről nem festettem át Delicate festékkel, így a foltokban fújt tükörfesték miatt itt-ott átlátszó részeken átsejlik a mécses fénye.


Ötlet, fotó és kivitelezés: Kalmár Tímea - DecoMűhely

3 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...