2016. december 15., csütörtök

Karácsonyi borítékalbum extrákkal

Tapasztalataim szerint, a nagyszülők, keresztszülők legalább annyira örülnek ha fényképeket kapnak ajándékba unokájukról, keresztgyerekükről, mintha drága pénzen vásárolt tárgyakat vennénk. Nem mindegy azonban, hogy milyen csomagolásban nyújtjuk át ezeket. 
A másik gyakran választott, praktikus ajándék a vásárlási utalvány, mozijegy, belépőjegy, bérlet, előfizetés stb. Itt szintén felmerül a kérdés: hogyan is adjuk át? Csak tegyük bele simán egy borítékba? Ne. Inkább négy borítékba tegyük!




Szükséges anyagok és eszközök:

Először szeretném leszögezni, hogy az albumhoz LC6-os méretű borítékokat használtam. Ez az egyik leggyakrabban használt, szabvány boríték méret (114 x 162 mm). Természetesen bármekkora méretű borítékkal meg lehet csinálni az albumot, de én minden méretet amit megadok, ehhez a borítékhoz igazítottam.


Első lépésként a fényképeket tartó "zsebeket" alakítjuk ki. Egy borítékot tegyünk félre, a másik háromnak jelöljük meg a közepét a hosszabbik oldalán (nem azon, amelyiken a füle van), és mérjünk be a szélétől kb. 15 millimétert. Ide fogjuk illeszteni a körlyukasztót.


Illesszük a lyukasztót a jelöléshez, és vágjuk is ki.



Ugyanezen a hosszanti oldalon, sniccer és fémvonalzó segítségével, vágjunk le mindhárom boríték széléből 1-1,5 millimétert. Ezzel megnyitjuk ezt az oldalt. Itt fognak helyet kapni majd a fotók.


Most jön az egész projekt legnehezebb része, az oldalak összekapcsolása. Gondolom nem árulok el nagy titkot azzal, hogy megsúgom, a füleket fogjuk használni erre a célra. Míg kísérleteztem, hogy pontosan hogyan is legyen, addig egyszerű gemkapcsot használtam az összetűzésükre. Azért, hogy jól lássátok, mit hogyan, különböző színű gemkapcsokkal jelöltem a két kapcsolási pontot.


Betűkkel jelöltem a borítékokat, hogy könnyebben el tudjam magyarázni az illesztést. A "B" boríték fülét fogjuk az "A" boríték színoldalához (kék gemkapocs), a "C" borítékot pedig a "B" boríték színoldalához (fehér gemkapocs) ragasztani. Így harmonikaszerű lesz a végeredmény. (A "színoldal" alatt a borítéknak azt az oldalát értem, amelyikre a postai címzést írnánk.)

Először rajzoljuk át az "A" kivágás ívét a "B" fülére.


Ragasszunk kétoldalas ragasztót "B" fülére, majd ragasszuk is össze.


Ha jól dolgozunk, akkor a körlyukasztóval vágott nyílásunk szabadon marad.


Ismételjük meg ugyanezt a műveletet a másik (fehér gemkapcsos) illesztésnél is. Először rajzoljuk át a "B" kivágás ívét a "C" fülére, majd ragasszunk kétoldalas ragasztót "C" fülére és ragasszuk is össze.


Ezt most félre is tehetjük, elkészítjük a borítót. Ehhez szükségünk van a negyedik borítékra, aminek a színoldalán fogunk dolgozni.

Első lépésként a gyöngyfehér Media permetfestéket fogjuk használni. Tekerjük le a kupakját, és a szárát az ujjunkkal ütögessük meg kissé a papír fölött. Így szép fröccsenéseket fog produkálni.


Most következhet a fehér Media Textúra Spray. Ennek is tekerjük le a szárát, de ütögetés helyett inkább finoman érintsük a papírhoz itt-ott.


Míg a festék szárad, sniccerrel vágjunk néhány csíkot a kétoldalú scrapbook papírunkból. Én vágás előtt/közben nem mértem, de gondoltam lenne aki örül a pontos méreteknek.


A csíkok hátuljára ragasszunk 3D ragasztó kockákat.


Papíron többféleképpen is elérhetünk jeges csillogást. Én most a csillogó ezüst színű Chameleon viaszpasztát választottam erre a célra. Az ujjammal óvatosan körbehúztam a csíkok szélét.


A csíkokat kissé ferdén ragasztottam fel a papírra.


Mikor végeztem, a boríték széleit is kiemeltem a viaszpasztával.



Hiányzott még nekem valami a stilizált karácsonyfám tetejéről. Lyukasztóval kivágtam fehér színű papírból egy hópehely formát, amit ékkőragasztóval kihúztam és végül fehér színű csillámot szórtam bele. Azért választottam az ékkőragasztót, mert sűrű (tehát szép domború felületet kaptam), gyorsan és átlátszóra szárad, és a csőrös flakonból jól adagolható.


Ezt duplán alkalmazott 3D ragasztó kockával tettem fel a "fa" tetejére.


Az egyik mintás papírból vágtam egy akkora méretű téglalapot, ami körben 3-3 milliméterrel nagyobb a borítéknál. A boríték hátuljára kétoldalas ragasztót tettem és ezzel felragasztottam azt a scrapbook papírra.


Mikor ezzel készen voltam, megfordítottam és a hátuljára kétoldalas ragasztó segítségével szalagot rögzítettem. Ezzel a szalaggal fogjuk majd átkötni a kész albumunkat, hogy ne nyíljon szét.


Szintén kétoldalú ragasztóval rögzítettem a mostanra kész borítót az albumalaphoz.



Így néz most ki összecsukva:


Az album alapjával így készen is vagyunk, már csak a belső dekoráció marad, erre mutatok néhány ötletet. 

A maradék papírból vágtam egy kb. 5 cm széles, boríték hosszúságú (162 mm) csíkot, aminek a szélét sorminta lyukasztóval lyukasztottam. Ezzel fedtem le a boríték egyik fülét.


A lehulló hópelyheket Expressz ragasztó segítségével rögzítettem a másik sarokba.



Egy szélesebb csíkot is vágtam, és a hátulját "U" alakban ragasztóztam be, így fedve el vele a másik fület. Ezzel a módszerrel egy plusz zsebecskét alakítottam ki, amiben elrejthető a vásárlási utalvány, bérlet stb. esetemben néhány mozijegy a szemléltetés kedvéért.


Leragasztottam a borító belső felét is a scrapbook papír egy darabjával.


Ezt dekoráltam tovább némi cérnával, családi fotóval, a lehullott hópelyhekkel és pár nyomtatott szócimkével.


Itt látszik a harmonika egyik oldala és a zsebekbe elrejtett fotók.


A dekoráció természetesen korántsem teljes, de nem is ez volt a cél, hanem az, hogy ötleteket adjak. Ez a borítékalbum egyszerű, gyors és nagyon személyes ajándék lehet.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...