2017. november 18., szombat

Kulcstartó házikó az új üvegmaró pasztával

Még a nyáron készítettem anyukámnak egy kulcstartót, ami nagyon megtetszett a testvéremnek és be is nyújtotta az igényét egy ilyen házikóra, amely majd elfoglalhatja méltó helyét az új lakásában.
Több feltételt is szabott... Legyen üveges, de ne lehessen tökéletesen belelátni, legyen fehér, de nem teljesen fehér, legyen benne fekete, de ne túl sok, legyen modern, de azért koptatott, és a legfontosabb: legyen valamilyen módon (és visszafogottan) DC szuperhősös. 




Szükséges anyagok és eszközök:


Első lépésként szétcsavaroztam a szekrénykét, és csiszoltam, majd portalanítottam.


Tudtam, hogy csiszolni fogom majd a felületet, és azt szerettem volna, hogy ha jobban megcsiszolom, akkor ne a nyers fa színe köszönjön vissza, így lefestettem (kívül és belül is) ében színű Lazúrgéllel.


Az interneten kerestem egy megfelelő logót, amit (tükrözve) kivágattattam öntapadós fóliából. Ezt felragasztottam az üveg belsejére. Jó alaposan rádörzsöltem, majd az üveget megtisztítottam alkohollal. (Ne használjunk ablaktisztítót, mert azokhoz víztaszító adalékanyagokat adnak, így az üvegmaró paszta nem fog megfelelően tapadni.) 
Az ajtó fa keretét maszkolószalaggal kitakartam.


Az üvegmaró pasztát alaposan felkevertem, majd egy műanyag festőkés segítségével egyenletesen felkentem a felületre. (A fém festőkés is megfelel, de a pasztától elszíneződhet.)
Használjunk gumikesztyűt!



Körülbelül negyedóra múlva a pasztát egyszerűen folyóvízzel lemostam, majd eltávolítottam az öntapadós fóliát.


Ezután mind a dobozt, mind az ajtó fa részeit lekentem fekete Dekorfestékkel.


Míg ez megszáradt, magát a kulcsos dobozt átkentem krémfehér Dekorfestékkel, két rétegben (a rétegek között természetesen hagyni kell száradási időt).


Ezután már nem volt hátra más, mint finoman megcsiszolni a felületet itt-ott. Leginkább az éleket húztam meg a csiszolópapírral, de tulajdonképpen finoman az egész dobozt átcsiszoltam.


Ezen a ponton eldönthetjük, hogy matt lakkal, vagy befejező viasszal töröljük át a felületet. Én ezúttal (a folyamatos használat miatt) a matt lakk mellett döntöttem.

Később ahogy nézegettem, forgattam, az ajtókeret túl sterilnek tűnt a többi részhez képest. Bevallom először az volt a terv, hogy az is krémfehérre kenem, de végül jobban tetszett feketén. Viszont így ugyebár nem tudom fehérre visszacsiszolni. Ezért bevetettem a fehér színű antikoló pasztát, és az ajtókeret éleit itt-ott áthúztam.


Ezután már nem volt más hátra, mint az üveget megtisztítani, összeszerelni és a szülinapi ünnepségen átadni. Szerencsére sikert aratott.



Ötlet, fotó és kivitelezés: Sztarenki Szilvia (beedeescrap)

3 megjegyzés:

  1. A logót hol lehet kivágattatni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dekorral, dekorfóliázással, reklámdekorral foglalkozó grafikai stúdiókban.

      Törlés
    2. Hányas a "finom csiszolópapír", amit használtál? Köszönöm!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...