2016. október 18., kedd

Metálos gesztenye koszorú



A most következő ötlet rendkívül egyszerű, gyorsan elkészíthető és mégis nagyon kedves és látványos. Egy gesztenye koszorút mutatunk Nektek, ahol a gesztenyéket az új Glamour és Delicate metál akrilfestékkel, valamint a már jól ismert metál akrilfesték sorozatunk új színeivel dobtuk fel. A koszorú rendkívül látványos ajtó vagy asztaldísz lehet, ráadásul a gyerekeket is bevonhatjuk az elkészítésébe.





Szükséges alapanyagok és eszközök:

-vadgesztenye
-Glamour, Delicate, Metál akrilfestékek tetszés szerinti színekben
-polisztirol koszorú vagy félkoszorú (de lehet bármilyen koszorúalap)
- papírhatású szalag, vízálló (beltérre jó a sima papírszalag is)
-ecset
-ragasztópisztoly

Ilyenkor ősszel,  amikor  hullik a gesztenye, majd mindenki késztetést érez, hogy lehajoljon egy-egy szép fényes darabért.  Jó móka  gyerekekkel együtt  összegyűjteni egy zacskóra valót.
Miért  őszi-téli? Mert ránézésre nekem a szaloncukor jutott eszembe, és  ha valakinek (pl.nekem) nincs ideje minden évszakban új ajtó vagy asztaldíszt készíteni, akkor ez az egyszerű gesztenyekoszorú nyugodtan képviselheti a téli hónapokat is.A karácsonyi időszakban pedig mehet rá még egy kis plusz csillogás és akár egy kevés hópaszta is.

Sok-sok dolog készíthető belőle, mint ahogy léteznek szebbnél-szebb natúr gesztenye koszorúk is, de most én egy kicsit vidámabbra gondoltam. Főleg hogy kezembe kerültek a Pentart új fényes és csillogó metálfestékei.






A Delicate festék egy különlegesen szépen, egy rétegben is fedő festék. De csábítóak a Glamour és az új Metál színek is.   Tetszés szerint válogathatunk belőle. Lehet csak festettből és lehet vegyesen a festetlen gesztenyékkel váltakozva készíteni a koszorút. Én az utóbbit választottam. Először mossuk meg a gesztenyéket.



Egy tálkába kiöntöttem néhány színt, majd azokkal megfestettem a gesztenyéimet.
Érdemes papírtörlőre tenni és jó bőven felvinni a festéket, hogy minél szebb legyen. Nem baj, ha leragad a papírra, száradás után le tudjuk szedni a papírdarabkákat az aljáról és az úgy sem látszik mert az lesz a ragasztózott rész.




Vártam egy-két órát a száradásra.



A polisztirol koszorút  a Delicate rózsaarany színűre festettem, de ez is tetszőleges persze.





Kezdődhet a felragasztás. 



A gesztenyék aljára vigyünk fel egy adag ragasztót a ragasztópisztolyból. Vigyázzunk, a ragasztó nagyon forró! 




Nagyon gyorsan el is készül.



A rések eltüntetéséhez és hogy még vidámabb, kedvesebb legyen, egy nyers színű műanyagos papírszalagot választottam. 




Kb. 7-8 cm-es darabokat vágtam belőle, majd  széthúztam és félbehajtva bekentem ragasztóval az alját. Egy saslikpálcával, vagy vékony ecsetnyél segítségével tudjuk a résekbe nyomni.




Mindenhová tettem, ahol úgy éreztem jól mutatna. Ez is gyorsan megvan és már kész is a gesztenye koszorúnk.



Annyira gyors és egyszerű, hogy mindjárt kettőt is készítettem.Ő a másik:


  
Ötlet, fotó és kivitelezés: Csikós Andrea, Whobbi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...