2016. június 14., kedd

Repedések a fürdőszobában!

Mi kreatívkodók-dekupázsolók-újrahasznosítók, sokféle tárgyat készítettünk már a legkülönbözőbb céllal. Dobozokat mindenféle méretben és technikával, tárolókat, tartókat, ládákat, de még bútorokat is. Mégis igen karcsú a fürdőszobai használati tárgyak palettája. Készítsünk most együtt egy fésű/kefe tartót egy olyan anyag felhasználásával ami az utóbbi időben a sok új anyag mellett méltatlanul háttérbe szorult.



Szükséges anyagok és eszközök:

-fa tároló
-szalvéta és lézernyomat
-alapozó festék
-akril festék (metál antik arany, fekete)
-repedő paszta rendszer (fehér és fekete)
-transfer gél
-dekupázs ragasztólakk
-matt lakk
-ecset, festőkés


A fa alapot, különösen az íves vágásoknál alaposan megcsiszoltam.


A következő lépésben alapoztam kívül, belül, majd száradás után ismét csiszolás következett


 A metál antik arany festékkel azokat a területeket festettem be, ahová majd a repedőpasztát viszem fel. A tároló elején, kihagyva a minta helyét és a hátlapon kisebb foltokban.


A metál festék száradása után következett a repedő paszta alapozó. Hasonlóan a repedő rendszerek első fázisához, ez is egy fehér anyag ami áttetszőre szárad és amit nem szabad hajszárítózni!


Száradás után festőkéssel egyenletesen felvittem a repedő pasztát. Az elejére fehéret...


...az oldalaira fekete színűt.


Igyekeztem elsimítani felhordáskor a pasztát, de hogy igazán sima legyen az átmenet, meg is csiszoltam. A paszta anyaga remekül csiszolható.


Ez után -mivel a csiszolással kicsit megdolgoztam az alapozót-, ismét lekentem egy réteg alapozó festékkel de már csak a középső részt. 


Amíg száradt az alapozó, kivágtam a mintát. transzferáláshoz nem kell tökéletesen pontosan vágni, elég mellette nagy vonalakban.

 

A megszáradt felületre került a transfer gél, egyenletes rétegben, majd a papír következett.



A transfer gél elég gyorsan szárad, rövidesen hozzá is láthattam a papír ledörzsöléséhez.


 Hogy feldobjam egy kis színnel, szalvétából kivágott kis virágokat ragasztottam rá dekupázs ragasztóval.


 Az első elgondolásom szerint antik aranyra akartam a széleket festeni, de mire elkészült, láttam hogy jobban mutatna egy karakteresebb szegéllyel ezért inkább fekete akrillal kereteztem.


A végén a felületet matt lakkal zártam.


 A repedésekben szépen kirajzolódik az antik arany festék ami ad egy cseppnyi ragyogást, és ez egy ilyen nőies darabnál kifejezetten jól mutat.

TIPP: Érdemes végiggondolni az egyes anyagok használatánál, hogy milyen eredmény várható. Egy sűrűbb állagú paszta festőkéssel felkenve vastag felületet, ezáltal markáns rajzolatú repedéseket eredményez. Ilyen esetben egy finomabb rajzolatú minta mellett meggondolandó a fekete vagy egy sötét szín használata a fehér repedőpaszta alá.





 Ötlet, fotó és kivitelezés: Kalmár Tímea - DecoMűhely


2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...