2016. június 28., kedd

Nyári neon kavalkád

Itt a nyár, amikor is kellemes időtöltés a gyerekekkel kreatívkodni. Segítségünkkel elkészíthetik sámlijukat, ami igazán jó móka lehet egy borús délutánon.
A mintadarab fekete alapra készült, hogy minél nagyobb legyen a kontraszt a neon színek hátterével, de bármilyen más színnel is használható.




Szükséges anyagok és eszközök:

-fa sámli
-matt akrilfesték (fekete, fehér)
-neon akrilfesték (sárga, pink, zöld, narancs)
-matt lakk
-ecset, szivacsok
-csiszoló papír


Lefestettem fekete akrilfestékkel a sámli teljes felületét. Sötét színek esetén nem szükséges az alapozás. Fa alapon szálirányban végezzük a munkát, legyen az festés vagy csiszolás.


A melegben gyorsan megszáradt, mire a festés végére értem kezdhettem a csiszolást. Mindenképp szükséges megcsiszolni, mert a festék nedvességtartalma miatt "kiszőrősödik" a felület. Készüljünk fel, nem egy tiszta munka.


Miután alaposan portalanítottam, következett a második réteg amivel a csiszolás nyomait tüntetem el. Az első réteg nagyon jól fedett és a második réteget már nem szeretném csiszolni, ezért egy picit hígítottam vízzel a festéket hogy könnyebben terüljön. Aki jobban szereti, szivacsecsetet is használhat.


Mivel a neon festék világos alapon adja ki a színét legjobban, így a stencilt felhelyezve először fehér akrillal egy alapot készítettem.


Pár perc száradás után kezdődhet a játék a neon festékekkel. A stencilt ne mozdítsuk el a fehérre festés után, így biztos hogy a megfelelő helyre kerülnek majd a színek. Én szivacsecsettel szeretek dolgozni, de akinek jobban kézre áll, használjon stencilező ecsetet.


A korábban leragasztott minták a stencilt arrébb helyezve előkerültek.


A lábak külső oldalán maszkolószalaggal csíkokat alakítottam ki, amiket szintén fehérre festettem először.


A fehér festék száradása után következett a színezés.


Végül matt lakkal zártam  ami szépen elmélyítette a színeket.


Én színátmeneteket pamacsoltam a szivacsecsettel, de bármilyen tetszőleges módon festhető. Sajnos a fényiszonyok miatt a fotó nem adja vissza a neon színek ragyogását.




Ötlet, fotó és kivitelezés: Kalmár Tímea - DecoMűhely

1 megjegyzés:

  1. Nagyon szuper, igazán jól lett hozzá válogatva minden úgy mint színben, mint mintázatban !

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...