2018. május 30., szerda

Mixed media vászon Expressz transzferrel és Antikoló pasztával

Nagy divat mostanság a mixed media világában a női portréból készült vászonkép. Nem mindannyian tudunk azonban szépen rajzolni. Erre kínálhat megoldást a dekupázs, vagy - amit én a következőkben mutatni fogok - az Expressz transzfer oldat.




Szükséges anyagok és eszközök:

Mikor a neten női portré után kutattam, tudtam, hogy valami végtelenül egyszerűt szeretnék. Mind rajzban, mind színekben, mind díszítésben. Ez volt az alap koncepció.
Miután rátaláltam a megfelelő kinézetű és méretű skiccre, méreteztem és lézeres nyomtatóval kinyomtattam.

Első feladatunk a mintát pozicionálni a vászonra. Ezt legkönnyebben úgy tehetjük meg, hogy a vásznat a fény felé fordítjuk. Ha elhelyeztük a papírt, maszkolószalaggal vagy dekortapasszal ideiglenesen rögzítsük.


Most jöhet az Expressz traszfer. Ha még sosem használtad ezt a technikát, érdemes megnézni a termékbemutató videót a YouTube -on. Mivel vakrámára feszített vászonról van szó, a mintát pedig erre kell transzferálnunk, érdemes egy megfelelő méretű könyvet tenni alá, így a közepe nem fog benyomódni az átdörzsöléskor. Ha a mintánk nagy méretű vagy bonyolult, érdemes szakaszosan haladni.


Ha megvagyunk, jöhet a stencilezés, az egyik kedvenc anyagommal, a Modellező pasztával.



Míg a paszta szárad, a Sűrű gélpasztával felragaszthatjuk a dekorációt. Én félgyöngyökből és üvegkavicsból nyakláncot, a fém díszítőelemekből hajdíszt készítettem. A színeik (mint azt az alábbi kép is mutatja) teljesen lényegtelenek.



Modellező pasztával és festőkéssel kialakítottam a mintám "haját".


Ha a Sűrű gélpaszta és a Modellező paszta is megszáradt, az egész felületet (kivéve az arc belsejét) kenjük át fehér alapozó pasztával. Ha szükséges, ezt a műveletet többször is megismételhetjük (főleg a díszítőelemeken).


Mivel innentől kezdve elég sokat fogjuk "gyötörni", javaslom tegyük félre száradni legalább egy éjszakát.

Most következhet a színezés. Ehhez umbra színű Antikoló pasztát használtam. Bőségesen vigyük fel az anyagot egy ecset segítségével úgy, hogy lehetőség szerint a legkisebb résbe is jusson belőle. Bár az Antikoló paszta viszonylag lassan szárad (sokáig alakítható), én mégis azt javaslom, hogy dolgozzunk szakaszosan.


Ha alaposan bekentünk egy területet, nedves törlőkendő segítségével töröljük vissza a felesleget.


A vászon széleiről se feledkezzünk meg!


Mindenki maga dönti el, mennyit töröl vissza az Antikoló pasztából. Én inkább barnába hajlót szerettem volna, mint fehéreset, így a sarkoknál és a hajánál még rá is erősítettem.


Először úgy terveztem, hogy magát az arcot is áthúzom majd filccel, de nagyon tetszett a transzferálás okozta textúra, így inkább meghagytam. Ennek az lett a következménye, hogy az arc túl "steril" lett a vászon többi részéhez képest. Hogy összekoszoljam, szintén az umbra Antikoló pasztával óvatosan árnyékoltam itt-ott. Vigyázzatok! Csak nagyon-nagyon kis mennyiségű paszta legyen az ecseten.



Legutolsó lépésként a stencilezést szerettem volna még kiemelni jobban. Ehhez terpentines oldószerbe mártottam egy fültisztító pálcikát, majd a kiemelkedő részeket óvatosan áttöröltem vele.



Legvégül egy hangyányi antik arany színű Antikoló pasztát kentem a képre elszórtan. Ettől kapott még egy (világosabb) árnyalatot és egy pici fényt.


Én ezen a ponton maximálisan elégedett voltam a végeredménnyel, pontosan ezt akartam látni. Aki szeretné azonban feldobhatja még egy-két dologgal (pl. strassz, vagy gyöngy a virágok közepébe, vagy egy-egy fehér félgyöngy a nyakláncba).





Ötlet, fotó és kivitelezés: Sztarenki Szilvia (beedeescrap)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...