2017. május 30., kedd

Kisokos - Tippek az ecsetek szárítása és tárolására

A munkaeszközeinket akkor használhatjuk sokáig, ha megfelelően kezeljük, ezért az is fontos, hogyan tisztítjuk, szárítjuk és tároljuk őket. Előző bejegyzésünkben írtunk az ecsetek kiválasztásáról, felhasználásukról és tisztításukról. Most mutatunk néhány ötletet szárításra és tárolásra, illetve szállításra.




Nagyon egyszerű módja, hogy minimális befektetésből oldjuk meg az ecsetek szárítását. Két könnyen beszerezhető alapanyagra van szükségünk: egy szögletes műanyag edényre és egy darab polifoam csőre, ami belül üreges. (Szerelvény boltokban lehet beszerezni, fém csövek szigetelésére használják.)


A csőből vágjunk le akkora darabot, amekkora a dobozunk hosszabbik oldala. A perforálásnál hosszában vágjuk ketté.


Ollóval vágjunk ki az ecsetnyelek vastagságának megfelelő nyílásokat. 


Ügyeljünk arra, hogy ne vágjuk végig, így jobban bele tudjuk illeszteni az ecseteket.


A perforálásnál szétvágott polifoam csövet húzzuk rá a doboz szélére. A kimetszett résekbe illesszük be az ecseteket és máris tudjuk őket szőrrel lefelé szárítani. Az így előkészített cső kellőképpen rugalmas, hogy megtartsa az ecseteinket.
Ezt az ötletet felhasználhatjuk az ecsetek ideiglenes áztatására is: engedjünk a dobozba kevés vizet és a polifoam csövet fordítsuk meg úgy, hogy a beillesztett ecsetek a vízbe érjenek.


Fontos, hogy tárolás és szállítás közben se sérüljenek ecseteink. Én egy régi bambusz tányér alátétet alakítottam át erre a célra. Pár lépésben elkészíthető:


Nemrég egy bambusz tányéralátét került a kezembe és akkor jutott eszembe, hogy nem dobom ki, hanem átalakítom és újrahasznosítom az ecseteim tárolására. Mosogatószeres szivaccsal átdörzsöltem, majd nedves ronggyal letöröltem és hagytam teljesen kiszáradni.
Mivel nagyon szeretem a kopottas hatást, gondoltam ezt a tárolót is kialakítom ilyen stílusúra.
Száraz ecsetes technikát alkalmaztam, sörte ecsettel vittem fel a kevés fehér dekorfestéket.


Mindkét oldalát így festettem meg. A festék száradása után matt lakkal kentem át szintén mindkét oldalát. Ügyeljünk rá, hogy ebben az esetben kevés festéket és lakkot használjunk, így kerülhetjük el, hogy a résekben megüljön az anyag.


 A lakk száradása után vékony gumiszalagot fűztem bele.


Majd a végén pár öltéssel rögzítettem.


Az ecseteim szépen megférnek egymás mellett.



Feltekerve rögzíthetjük egy vastagabb gumiszalaggal vagy akár egy szaténszalagot is használhatunk erre a célra.


Végül egy másik ötlet, amit már régóta alkalmazok az ecsetek ideiglenes beáztatására és szárítására. Egy használaton kívüli, csipkés mintájú műanyag kaspóba fűztem vékony gumiszalagot, amit a végén egyszerűen csak megkötöttem, így rögzítettem.


Beáztatáshoz engedek bele vizet és belülre helyezem el az ecseteket. Szakszerű tisztítás után pedig kívül fűzöm bele az ecseteket, így megfelelően ki tudnak száradni.




Ötlet, fotó és kivitelezés: Czippel Judit - Czippel Art

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...