2016. szeptember 3., szombat

Inspiráció vászonképhez

Ebben a bejegyzésben Dorota Kopec scrabooking és mixed media alkotó nyújt inspirációt ahhoz, hogy hogyan készíthetünk gazdagon díszített vászonképet.




Ezúttal csak a főbb lépéseket mutatjuk meg, és a részletek kidolgozását, a színekkel és anyagokkal való játékot mindenkinek a fantáziájára bízzuk.

Főbb anyagok és eszközök:
  • Feszített vászon
  • Alapozó festék
  • Alapozó paszta
  • Média permet-festékek
  • Akrilfesték
  • Stencil 
  • Oldószeres pecsétpárna
  • Szilikon pecsét
  • Kétkomponensű öntőpor rendszer (Decor Clay)
  • Chipboard, papírkivágások, papírvirágok, gyöngyök

Azzal kezdtem, hogy a vásznat lefestettem fehér alapozó festékkel. A megszáradt alapra oldószeres, fekete tintával rápecsételtem a kedvenc mintáimat. Itt alkalmazhatunk egyféle, de akár többféle mintát is, én egy szöveges motívumot választottam.

A következő lépés az volt, hogy egy kiválasztott stencilen keresztül átkentem a képet fehér alapozó pasztával. Bizonyos részeit nyugodtan ki is hagyhatjuk a képnek, de akár az egészet is átkenhetjük, ahogy tetszik.

Miután a felület megszáradt, váltakozva ráfújhattam a média permet-festékeket, én kétféle narancssárgát és rózsaszínt használtam.


Időközben kétkomponensű öntőpor rendszert (Decor Clay) használva kiöntöttem egy kis kör alakú keretet, de természetesen másmilyen formát is választhatunk. (Az öntőpor rendszer használati utasítása szerint keverjük össze a komponenseket!)


A díszítő elem nagyon gyorsan száradt, kb. 20 perc után ki is vehetjük a formából, majd akár anélkül is lefesthetjük, hogy megvárjuk a teljes száradást.


A keret festéséhez alapozó festéket, média permet-festékeket és arany színű akrilfestéket használtam.
Tetszőleges festékeket és színkombinációkat is használhatunk, csak a képzeletünk szabhat határt!

Díszítés előtt visszahelyezhetjük a stencilt és bizonyos részeket kiemelhetünk a fehér alapozópasztával, illetve elnagyolva a vászon széleire is kenhetünk belőle.


A díszítéshez chipboardokat, papírvirágokat és kivágásokat, valamint gyöngyöket is használhatunk, melyeket akár lefesthetünk, akár a média permet-festékkel is színezhetünk.






Ötlet, fotó és kivitelezés: Dorota Kopec

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...