2016. május 10., kedd

Kontúrozó festék másképp

Az előző blogbejegyzésben Lakbear Zoli az üvegfestékek kapcsán említette a kontúrozó festéket. Most egy, az üvegtől eltérő felhasználási lehetőségére mutatok ötletet, mégpedig azt, hogyan használhatjuk a dekupázsban a kontúrozót.




Szükséges anyagok és eszközök:

-MDF irattartó
-rizspapír szalvéta
-stencil
-alapozó festék
-akrilfesték (tejeskávé)
-dekupázs ragasztólakk
-matt lakk
-kontúrozó festék (fekete)
-transzfer oldat
-lézernyomat transzferáláshoz
-ecsetek, szivacsok


Alapozással kezdtem, egy nagyobb szivaccsal. Az irattartó elválasztó lapjai kivehetőek, így könnyebb velük dolgozni.


Száradás után tejeskávé akrilfestéket vittem fel, mert így a rizspapír színei kicsit tompábbak lesznek és melegebb árnyalatú a végső összhatás.


Szivaccsal szép homogén felületet lehet létrehozni, amit természetesen meg kell csiszolni száradás után.


A rizspapírszalvétát is ugyanazzal a technikával ragasztottam, mint a sima rizspapírt.


A túllógó részeket most könnyebb volt lecsiszolni, mert a rizspapírszalvéta sokkal vékonyabb mint a rizspapír.


Felülről is bőven kenetem a ragasztót. Mint látható, egy homogénebb mintázatú darabot választottam, mert ezen a fekete színű kontúr jól érvényesül majd.


Mivel az osztásnak csak minden második lapjára ragasztottam mintát, a megmaradó két lapra sablont fektettem (amit előzőleg stencil ragasztóval lefújtam), majd egy festőkéssel a tejeskávé akrilfestéket vittem fel


Kicsit vastagabban kentem, hogy a felületen saját színéből egy kicsit kiemelkedjen.


A lézernyomat mintáját transzfer oldattal varázsoltam a felületre.


A felragasztott rizspapírra kevéssé vihető át a minta, ezen ne csodálkozzatok. Most viszont elég az is, ha világos vonalakkal épp csak látszik. Segítség ez azoknak, akik nem érzik elég ügyesnek magukat, hogy önálló mintát készítsenek, így csak át kell rajzolni a transzferált mintázatot a kontúrozóval.


A következő lépésben átrajzoltam fekete kontúrozó festékkel a mintázatot.


A széleket egy sötétbarna festékpárnával kiemeltem, mintegy keretet adva az egyes elemeknek.


Az irattartó elejére egy nagyobb, rajzosabb mintát választottam, hiszen ha telepakolom ez akkor is látszik, a háttérben a stencil minta diszkrét rajzolatot ad a felületnek.




 Ötlet, fotó és kivitelezés: Kalmár Tímea - DecoMűhely

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...