2016. május 20., péntek

Dekorálj gyöngytollal! - avagy egy látványos és egyszerű ötlet, csupán néhány hozzávalóval

Néha egy egyszerű dolog is lehet telitalálat ha ajándékról van szó. Persze nem csak másokat, magunkat is megajándékozhatjuk egy kis aprósággal. Mindössze néhány hozzávaló szükséges az alábbi zsepitartó elkészítéséhez, a végeredmény pedig igazán látványos! :)


Szükséges anyagok és eszközök:

-fa papírzsebkendő tartó
-Decor Paint Soft festék (türkiz)
-akrilfesték (fehér)
-gyöngytoll  (fehér)
-matt lakk
-dekupázs ragasztólakk
-ecsetek
-csiszolópapír (240-es vagy finomabb)
-tortapapír darabok


 A megszokottól eltérően, most nem alapoztam. Rögtön a festéssel kezdtem a munkát, hiszen a lágy dekorfesték alá nem szükséges az alapozás.


A dekorfesték igen sűrű anyag, szokatlan lehet az akrilfesték után annak aki először használja. Úgy tűnhet nehezebben kenhető, de mindössze annyi a trükk hogy vastagabban kell felhordani.


A tortapapír nagyon vékony, így a ragasztásnál az alap színe átjön. Azért, hogy ezt megakadályozzuk, szivacsecsettel vékonyan átpamacsoltam a felületét fehér akrillal. Száradás után megismételtem, így már biztosan fehér marad.


A lágy dekorfesték nagy előnye hogy könnyen csiszolható, ezért nem búsulunk ha nem sikerült tökéletesen a festés. Egy finom csiszolópapírral pikk-pakk simára varázsoljuk a felületet.


Mivel ez a festék nagyon porózus szerkezetű, mielőtt ragasztásra került a sor, lelakkoztam matt lakkal nehogy idő előtt magába szívja a ragasztót. Természetesen a dekorfesték család saját lakkját, a dekorlakkot is alkalmazhatjuk.


Ezután következik a ragasztás. Átkentem dekupázs ragasztólakkal a felületet és a lefestett tortapapírt.


Elhelyeztem úgy, hogy csak belógjon egy része, majd felülről is átkentem a tortacsipkét, ezzel kiszorítva a levegőt és a felesleges ragasztót a papír alól.


A megszáradt, lelógó részeket egy éles kisollóval levágtam. Ilyen esetekben nekem jól bevált a görbe élű kisolló. (A másik oldalon épp szárad a felragasztott csipkepapír)


Ismét egy réteg matt lakk, hogy egységes legyen a felület, illetve a lakkozott felületről a hamarosan rákerülő gyöngytoll is könnyeben visszatörölhető, ha esetleg rontanánk - de természetesen nem fogunk!


 És most kezdődik a pöttyözés. Előtte nem árt egy papírtörlőn gyakorolni kicsit.


Pöttyözünk..., pöttyözünk..., és pöttyözünk... Igazán pihentető feladat, ezért is jó kézműveskedni!


 Kész is vagyok. Megállapítom, hogy kellően el is lazultam ennyi pöttyözéstől! :-)





 Ötlet, fotó és kivitelezés: Kalmár Tímea - DecoMűhely

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...