2016. április 21., csütörtök

Az elegáns kaméleon gyöngyház festék

Kevés szó esik a kaméleon festékcsaládról, pedig a finoman irizáló, kellemes pasztell színek igazán különleges felületet varázsolnak elénk!
A közelgő anyák napjára készítettem ajándékokat ezekkel a festékekkel. Kezdem egy nyitható szív-dísszel, a másik legyen még meglepetés!


Hozzávalók:
A meglepetéshez a fentieken kívül:



A szétnyitható műanyag szív alsó részén a peremet celluxszal leragasztottam, hogy ne legyen festékes, különben nem lehet majd összecsukni.


Egy szivacsecsettel vékonyan lealapoztam a szív mind a két felét.


A szilikon formába kenjünk alapozó pasztát. A tetejéről a felesleget festőkéssel, vagy spatulával húzzuk le és hagyjuk legalább egy éjszakát száradni. A formából kiborítva a minta hajlékony, szinte gumiszerű lesz.  Ezt követően a 3D mintát is lealapoztam egy rétegben.

 

Expressz ragasztóval rögzítettem, ami mindössze pár perc alatt megkötött.


Ezután következett a kaméleon festék. Először a mintát festettem be, majd a szív felületével folytattam. Ehhez egy nagyon finom szőrű ecsetre van szükség, ellenkező esetben nagyon csíkos lesz a végeredmény.


A hátulját szivacsecsettel készítettem. Teljesen más hatása lesz mint ecsettel. Kicsit egyenetlenebb felület keletkezik, amin a kaméleon-hatás kevéssé érvényesül, de most az volt a cél hogy a dísz hátoldala kicsit más legyen.


Száradás után umbra színű antikoló pasztát kentem a mélyedésekbe, hogy kicsit plasztikusabb legyen a 3D minta.


Egy szivacsdarabbal finoman körbepamacsoltam a széleket antik arany metál akrilfestékkel, ami mintegy keretezi a látványt.

 
Végül szaténszalaggal és bortnival díszítettem, gondosan ügyelve rá, nehogy felragasztáskor az illesztésbe folyjon az expressz ragasztó.




Most pedig következzem a ráadás ajándék, egy karkötő, amit szintén alapozással kezdtem.


 Különösen fontos az alapos csiszolás, nehogy használat közben felsértse a kezünket.


Egy csík mintájú szilikonsablonnal ugyanúgy mint a szívhez, korábban elkészítettem a 3D mintát, amit most is expressz ragasztóval fixáltam a felületen.


A kaméleon festéket egy kicsi ecsettel vittem fel, nagyon figyelve hogy a legapróbb mélyedésbe is kerüljön. A száradás után még egy rétegben, ismét át kell festeni.


Természetesen a karkötő belsejét és oldalait is lefestettem, szintén kétszer. A képen látható, hogy egy réteg nem elegendő.


Száradás után úgy éreztem, valami hiányzik... Zöld metál viaszpasztával a minta felületét átsimogattam. Épp csak egy leheletnyit változott, de így kicsit karakteresebb rajzolat alakult ki.


A csillogó felületeket általában nehéz fényképezni, mert a fotó nem adja jól vissza a színek játékát, de ez esetben le sem tagadhatjuk hogy gyönyörűen irizáló kaméleon festékről van szó.





 Ötlet, fotó és kivitelezés: Kalmár Tímea - DecoMűhely

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...