2015. augusztus 23., vasárnap

Emlékezz a pillanatra!

Mindannyiunknak van olyan különleges és felejthetetlen történés az Életében, amire mindig örömmel és szeretettel emlékezünk. Mucsi Bea Dekor Pályázatunkra beküldött alkotása is egy ilyen pillanatról szól, amit egy csodálatosan díszített scrapbook oldallal mutatott meg nekünk.


"2 éve készült egy fotó a lányom születése után egy héttel, ami azt hiszem kitűnően ábrázolja az anya-lánya viszonyt, a szeretetemet a lányom felé. Azóta is ez az egyik legkedvesebb közös képünk, ami sokáig váratott magára, hogy méltó helyet kapjon egy scrapbook oldalon.  Most eljött a pillanat, elkészítettem" 

Az oldal megvalósításához a következő dolgok szükségesek:
-  10x15 cm-es fénykép
-  scrapbook papír
-  Pentart Gesso vagy stuktúrpaszta
-  Pentart akrilfestékek a chipboardok színezéséhez
-  Pentart repesztőlakk
-  Pentart viaszpaszta
-  Pentart media glue vagy expressz ragasztó is használható
-  kétoldalas (3D) ragasztó a fotó felragasztásához
-  stencil
-  bélyegzőpárnák, pecsétek
-  díszítőelemek: papír virágok, csipkék, chipboardok, félgyöngyök, kivágott motívumok, címkék


A folyamatot azzal kezdtem, hogy az papíron ceruzával körberajzoltam a fotóm helyét, hogy a hátteret ahhoz képest tudjam igazítani. Ezután a papírral megegyező színű pecséttel pecsételtem véletlenszerűen az oldalon. Én egy írásos és egy szivecskés pecsétet használtam. 


A háttér részét képezi a csipkés minta is, amit Gesso segítségével vittem fel a papírra a fotó köré, mintegy körülölelve azt, illetve a bal felső és alsó sarokba. Ez a három pont határozza meg a fókusz területet, amik ahhoz szükségesek, hogy körbevezesse a szemet az oldalon. A Pentart Gesso viszonylag sűrű, így kitűnően lehet vele stencilezni is. Ezzel a megoldással egy lágyabb mintázatot kapunk, amin átüt a papír színe, így nem tiszta fehér, hanem az esetemben egy kicsit rózsaszínes mintát kapunk. Ha tiszta fehér színt szeretnénk elérni, a Pentart stuktúrpasztáját javaslom, amit szintén egy stencil és egy spatula segítségével tudunk felvinni a papírra (tipp: spatula hiányában használhatunk plasztik kártyát is, pl. egy lejárt bankkártyát).


A kialakított fókuszpontokhoz még pecsételtem egy keveset fekete pecséttel is, hogy a háttér egyszínűségét ellensúlyozzam. Ha nem fekete-fehér képpel dolgoztok, akkor javaslom olyan színű pecsét használatát ide, ami domináns szín a képen, ezzel tudjuk jól a képre irányítani a figyelmet. Ezen kívül még pacáztam is egy kicsit fekete akril festékkel, szintén azért hogy egy kis kontrasztot adjak és a háttér egyszínűségét egy kicsit megtörjem. A pacázás egy nagyon egyszerű dolog, de érdemes előtte az asztalt valami védőpapírral (én pl. zsírpapírt használtam) leteríteni, hogy védjük a festéktől.  Az ecsetet a festékbe mártjuk, majd a mutató ujjunkkal kicsit ütögetjük a papír felett. Minél magasabbról csepegtetjük a festéket, annál nagyobbak lesznek a pacák. Én akril festéket használtam, aminek az a hátránya, hogy lassan szárad, türelmesnek kell lennünk, cserébe viszont kicsit domborúbb pacákat kapunk. Akril helyett használhatunk vízfestéket vagy akár Pentart mistet vagy texture sprayt is. Ha ez utóbbi kettőt választjuk, tekerjük le a fúvókákat és a cső segítségével csepegtessünk pacákat a papírra.
A háttérret még egy kis aranyszínű viaszpasztával színeztem ott, ahol a stencilezés is van. Mutatóujjunkra vigyünk fel egy nagyon kevés pasztát, majd ujjunkat végighúzva színezzük be vele a kívánt területet. Ezzel el is készültem a háttérrel.



A díszítőelemeket a következő képen dobtam fel (de akár hagyhatod natúran is, ha úgy tetszik):
A chipboardokat repesztőlakkal megrepeszettem a következő módon: Először lefestettem rózsaszín akrilfestékkel, ez lesz majd a repedés színe. Amikor megszáradt, egyenletesen és egyfelé(!) húzva az ecsetet felvisszük a repesztőlakkot. Minél vastagabban kenjünk a lakkot, annál vastagabb lesz a repedés. Végül mikor ez is megszáradt, lefestettem fehér gessoval (vagy akril festékkel), itt is figyelve arra, hogy az ecsetet csak egy irányba húzzam. Ahogy szárad a legfelső réteg, tűnnek elő a repedések. A repesztés értzelemszerűen a nagyobb, egybefüggő területeken látszik jól. Az áttört szíves díszítőelemet is megcsináltam ezzel a technikával a színhatás miatt, itt viszont maga a repedés nemigen látszik.
Mikor megszáradt a festés ezt is és szinte minden díszítőelemet végigkenegettem viaszpasztával.


Ezután jöhet az izgalmas rész, a díszítőelemek elhelyezése a papíron. Ha még nem vagy gyakorlott scrapbookos, javaslom, hogy az elején ne ragassz le semmit, csak próbáld oda, így ha mégsem tetszik, szabadon változtathatod a helyét. Az elrendezésnél arra figyeltem, hogy főként a már korábban említett fókuszpontokban legyenek és ne szétszórva az egész oldalon, mert akkor könnyen elveheti a figyelmet a lényegről, a képről. Arra is figyeltem, hogy „ne nyomja agyon” a fotót. Azaz ne legyenek túl nagyok, túl hangsúlyosak a díszek. Ha mindennek megtaláltad a helyét, akkor lehet fixálni. A fotó ragasztásához 3D-s kétoldalú ragasztót használtam, hogy egy picit kiemelkedjen, a többi díszítőelemhez pedig a Pentart Media Glue-t javaslom, mert szuper erősen fog és mattra, átlátszóra szárad, sűrű állaga miatt és a kialakított tűhegy szerű csőrének köszönhetően pontosan adagolható.
Ha szeretnénk, képkeretbe is foglalhatjuk az oldalt. Én egy natúr keretet választottam, amit először fehér gesso alapozóval kentem le és a már ismeretett módon repesztőlakkal megrepesztettem (rétegek: fehér gesso, repesztőlakk, rózsaszín akrilfesték). Két sarkába az oldalon is használt stencillel díszítettem (ha félünk, hogy elmozdul a stencil, maszkoló szalaggal rögzíthetjük).
Mivel a festék rózsaszínje túl erős lett az oldalamhoz, nagyon vékony rétegben átfestettem fehér gessoval, ez tompított a színen, de továbbra is látszódnak a repedések (ha előre tudjuk, hogy halványabb színt szeretnénk, akkor összekeverhetjük a kívánt színt fehér akril festékkel).
Végül egy leheletnyi viaszpasztával a keretet is átkentem helyenként, a sarkokon egy picit erősebben, hiszen természetesen is ott kopna jobban.


Ha nem szeretnénk keretet, ezt a lépést ki is hagyhatjuk. Ilyenkor javaslom, hogy egy kartonra (pl. söralátét karton) ragasszuk fel a papírt, ez ad egy tartást neki. Mielőtt felragasztjuk, a kartont kilyukaszthatjuk és fűzhetünk bele zsinórt, így kapunk egy kis akasztót.


Végül nincs más dolgunk, mint gyönyörködni az alkotásunkban:





Ötlet, fotó és kivitelezés: Mucsi Bea 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...